Διεθνείς αγορές – Δημιουργία νέου MARKETPLACE

Η νέα τάση στις διεθνείς αγορές είναι τα marketplaces (στοχευμένες πλατφόρμες αγορών), όπου ο καθένας μπορεί να πουλήσει και να αγοράσει προϊόντα και υπηρεσίες σε λιανική ή χονδρική τιμή.

 

Τα marketplaces χωρίζονται σε:

  • B2B (business to business),
  • B2C (business to consumer),
  • C2C (customer to customer)
  • συνδυασμοί των παραπάνω

 

Παραδείγματα επιτυχημένων διεθνών marketplaces είναι το ebay, το amazon, το airbnb και το alibaba. Σε κάθε marketplace υπάρχουν πολλοί πωλητές που πωλούν τα προϊόντα τους σε πολλούς αγοραστές, σε αντίθεση με το κλασικά eshops, όπου ένας πωλητής (μία επιχείρηση) πουλάει τα προϊόντα στους πελάτες της. Ο λόγος που υπάρχει αυτή η τάση είναι ότι οι πελάτες είναι πλέον εκπαιδευμένοι στις διαδικτυακές αγορές και δε θέλουν να χάνουν χρόνο σε αναζητήσεις προϊόντων και υπηρεσιών.

 

Μοντέλα πωλήσεων που μπορείτε να επιλέξετε για το δικό σας νέο marketplace:

  • λιανικές πωλήσεις προϊόντων (B2C)
  • χονδρικές πωλήσεις προϊόντων (B2B)
  • πωλήσεις άυλων αγαθών όπως εισιτήρια, ηλεκτρονικά παιχνίδια, άδειες χρήσης προγραμμάτων κ.ά.
  • πωλήσεις ακινήτων (σπίτια, οικόπεδα κλπ.)
  • ενοικιάσεις χώρων ιδιωτικών ή επαγγελματικών
  • booking systems για ξενοδοχεία, camping, coworking places κλπ.
  • ενοικιάσεις αντικειμένων όπως αυτοκίνητα, ρούχα, εξοπλισμοί εκδηλώσεων κ.ά.
  • προσφορά υπηρεσιών
  • πλατφόρμα δημοπρασιών
  • μεσιτικές υπηρεσίες
  • υπηρεσίες εκμάθησης
  • επαγγελματικά ραντεβού (π.χ. γιατροί, ψυχολόγοι, δικηγόροι κ.ά.)

 

Όταν υπάρχει ένα marketplace αφιερωμένο σε έναν κλάδο προϊόντων (π.χ. αξεσουάρ αυτοκινήτων) οι πελάτες θα προτιμήσουν να αγοράσουν τα προϊόντα τους από αυτό, για τους παρακάτω λόγους:

  • ενιαίο καλάθι αγορών, το οποίο δίνει τη δυνατότητα αγοράς όλων των προϊόντων του κλάδου που χρειάζεται ένας καταναλωτής ή μια επιχείρηση με μια μόνο πληρωμή, ασχέτως από το αν προέρχονται από έναν πωλητή ή περισσότερους
  • χαμηλές τιμές για τους πελάτες, αφού τα ίδια προϊόντα μπορεί να πωλούνται από διαφορετικούς πωλητές, γεγονός που δημιουργεί ανταγωνιστικές τιμές
  • αξιολογήσεις των πωλητών από τους αγοραστές, έτσι οι καταναλωτές ή οι επιχειρήσεις μπορούν να έχουν μια εικόνα για το κατάστημα από το οποίο θα αγοράσουν τα προϊόντα τους πριν από την πρώτη τους συναλλαγή
  • εγγύηση αγορών και επιστροφών από την εταιρεία που διαχειρίζεται την πλατφόρμα, η οποία ελέγχει με διάφορους τρόπους τους εκάστοτε πωλητές και επιβάλλει κοινούς κανόνες για όλους
  • χαμηλότερα έξοδα αποστολής, εφόσον ο ιδιοκτήτης της πλατφόρμας μπορεί να διαπραγματευτεί χαμηλότερα κόστη μεταφορικών (courier, μεταφορικές) χάρη στο μεγαλύτερο όγκο αποστολών
  • ο πελάτης εξοικειώνεται με τη χρήση ενός marketplace, έχοντας παράλληλα τη δυνατότητα να αποθηκεύσει τους αγαπημένους του πωλητές, κάνοντας έτσι τις επόμενες αγορές του ευκολότερες και γρηγορότερες
  • αποδοχή όλων των σύγχρονων μεθόδων πληρωμής, όπως χρεωστικές και πιστωτικές κάρτες, τραπεζικά εμβάσματα, αντικαταβολή, παραλαβή από το κατάστημα, ηλεκτρονικά πορτοφόλια (π.χ. paypal, apple pay, google pay), προπληρωμένες κάρτες (π.χ. paysafe card), escrow, κρυπτονομίσματα (π.χ. bitcoin) κ.ά.

 

Επιπλέον υπάρχουν οφέλη και για τους πωλητές που εγγράφονται σε ένα marketplace και πωλούν τα προϊόντα τους:

  • αύξηση της πελατειακής βάσης τους γεωγραφικά και αριθμητικά
  • αύξηση του τζίρου πωλήσεων
  • επέκταση του δικτύου διανομής των προϊόντων τους σε επιπλέον αγορές χωρίς κόστος, στις οποίες μέχρι πρότινος δεν είχαν πρόσβαση
  • μειωμένο κόστος μεταφορικών ανά παραγγελία, με αποτέλεσμα την αύξηση των πωλήσεων
  • εξοικονόμηση χρημάτων εφόσον δε χρειάζεται να δημιουργήσουν και να συντηρούν το δικό τους ηλεκτρονικό κατάστημα
  • εξοικονόμηση χρόνου και φόρτου εργασίας αφού πλέον δε χρειάζεται να ασχολούνται με την επίλυση τεχνικών ζητημάτων ή με το διαδικτυακό marketing, παρά μόνο με τις πωλήσεις τους

 

Οι τρόποι με τους οποίους μπορείτε να ανακτήσετε την αρχική σας επένδυση:

  • σταθερή ή κυμαινόμενη προμήθεια ανά παραγγελία ή πωληθέν προϊόν
  • σταθερή ή κυμαινόμενη προμήθεια από μηνιαίες ή ετήσιες συνδρομές πελατών (σε υπηρεσίες προσφερόμενες από τους πωλητές της πλατφόρμας)
  • ποσοστιαία προμήθεια από όλες τις πωλήσεις προϊόντων ή υπηρεσιών (ρυθμιζόμενη και ανά κατηγορία προϊόντος ή υπηρεσίας)
  • μηνιαίο ή ετήσιο κόστος συνδρομής πωλητών με διαφορετικά δικαιώματα και πλεονεκτήματα
  • υπεραξία πώλησης της πλατφόρμας σε στρατηγικούς επενδυτές, όταν αυτή ωριμάσει

 

Στην EYECON διαθέτουμε την απαραίτητη τεχνογνωσία και πείρα για να δημιουργήσουμε, να παραμετροποιήσουμε και να στηρίξουμε τεχνικά το marketplace που έχετε φανταστεί και με τα χαρακτηριστικά που επιθυμείτε. Μπορούμε να δημιουργήσουμε για εσάς μια νέα πλατφόρμα τύπου ebay / amazon /  facebook marketplace όπου θα έχετε τον πλήρη έλεγχο των πωλητών, των προϊόντων, των μεθόδων πληρωμής και αποστολής, των όρων χρήσης της πλατφόρμας, των προμηθειών πωλήσεων, των συνδρομών πωλητών και των επιπλέον χαρακτηριστικών που μπορούμε να σας προσφέρουμε.

 

Μερικές ιδέες για νέα marketplaces:

  • παιχνίδια
  • ρούχα
  • παπούτσια
  • αξεσουάρ
  • κοσμήματα
  • προϊόντα τεχνολογίας
  • έπιπλα
  • αθλητισμός
  • καλλυντικά
  • ταξί
  • ψυχολόγοι
  • μεταχειρισμένα αντικείμενα λιανικής ή χονδρικής
  • χειροποίητα αντικείμενα
  • ραντεβού επαγγελματιών
  • ανταλλακτικά αυτοκινήτων
  • βραχυχρόνιες μισθώσεις
  • φαρμακεία
  • σούπερ μάρκετ
  • ψιλικατζίδικα
  • διανομές κατ’οίκον
  • μίσθωση αυτοκινήτων
  • μεταφορές-μετακομίσεις
  • προσφορά-ζήτηση εργασίας
  • πακέτα διακοπών
  • φροντίδα κατοικιδίων
  • κλπ.

 

Εισάγετε την καινοτόμα ιδέα σας στην εγχώρια και διεθνή αγορά με τα εργαλεία που σας προσφέρουμε στην EYECON σήμερα!

Επικοινωνήστε μαζί μας για να δείτε την πληθώρα επιλογών που μπορεί να σας παρέχει το δικό σας marketplace.